Krypteret e-post
Du kan sende krypteret og signeret e-post til Hovedstadens Beredskab.
Du kan sende krypteret e-post til Hovedstadens Beredskab gennem Digital Post på borger.dk. Derfra vil din mail blive videresendt til den rette person i Hovedstadens Beredskab.
Hvis du vil sende personfølsomme oplysninger til Hovedstadens Beredskab, som cpr.nr. og adresse, skal du benytte digital post. Fordelen ved at sende krypteret e-post via Digital Post er, at du som afsender har sikkerhed for, at e-mailen ikke kan læses af andre end modtageren, og at modtageren af mailen er sikker på afsenderens identitet. Samtidig har Hovedstadens Beredskab mulighed for at svare dig på e-mail, også selv om e-mailen indeholder private oplysninger (personhenførbare).
Vejledning
Sådan sender du krypteret e-post gennem Digital Post:
- Log ind på borger.dk – hertil skal du bruge dit NemID.
- Klik på ”Digital Post” øverst på siden til højre for borger.dk-logoet.
- Klik på ”Skriv ny post” under søgefeltet og klik herefter på ”Vælg modtager”.
- Søg på ”Hovedstadens Beredskab” og vælg den passende postkasse.
- Har du brug for at vedhæfte en fil i mailen, kan du klikke på papirklipsen over tekstfeltet og vælge den pågældende fil fra din computer.