Krypteret e-post

Du kan sende krypteret og signeret e-post til Hovedstadens Beredskab.

Du kan sende krypteret e-post til Hovedstadens Beredskab gennem Digital Post på borger.dk. Derfra vil din mail blive videresendt til den rette person i Hovedstadens Beredskab.

Hvis du vil sende personfølsomme oplysninger til Hovedstadens Beredskab, som cpr.nr. og adresse, skal du benytte digital post. Fordelen ved at sende krypteret e-post via Digital Post er, at du som afsender har sikkerhed for, at e-mailen ikke kan læses af andre end modtageren, og at modtageren af mailen er sikker på afsenderens identitet. Samtidig har Hovedstadens Beredskab mulighed for at svare dig på e-mail, også selv om e-mailen indeholder private oplysninger (personhenførbare).

Vejledning

Sådan sender du krypteret e-post gennem Digital Post:

  1. Log ind på borger.dk – hertil skal du bruge dit NemID.
  2. Klik på ”Digital Post” øverst på siden til højre for borger.dk-logoet.
  3. Klik på ”Skriv ny post” under søgefeltet og klik herefter på ”Vælg modtager”.
  4. Søg på ”Hovedstadens Beredskab” og vælg den passende postkasse.
  5. Har du brug for at vedhæfte en fil i mailen, kan du klikke på papirklipsen over tekstfeltet og vælge den pågældende fil fra din computer.